The original report was from Radio Free Asia, which according to the Wikipedia entry is:

Based on Radio Free Europe/Radio Liberty, it was established in the 1990s with the aim of promoting democratic values and human rights, and diminishing Chinese Communist control.[5] It is funded by a grant from the U.S. Agency for Global Media (formerly the “Broadcasting Board of Governors”), an independent agency of the United States government.[6] In 2017, RFA and other networks, such as Voice of America, were put under the newly created US Agency for Global Media, an independent federal agency.[7]

So the original report was literally from a U.S. government backed propaganda outlet. To be fair that alone does not make it untrue, but RFA wasn’t able to provide any concrete evidence other than quoting “an Wuhan resident surnamed Zhang”.

Not exactly Pulitzer winning journalism there…

I mean screw the CCP and Winnie the Pooh and all, but there is already enough garbage and noise out there everyone should do some research before upvoting something just because it reinforces their existing belief.



Source link